۱۴۰۲ بهمن ۵, پنجشنبه

بازی پورتوریکو

 

 




این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این بازی سبک و روش مخصوص به خودش را درست کرده و توسعه داده است.

 

حدود دو هفته جزیره‌ی هرمز بودیم. از جزیره هرمز برگشتیم بندر عباس، از بندر عباس رفتیم تهران، خسته بودیم و تصمیم گرفتیم یک شب را در منزل دوستان استراحت کنیم و بعد به مسافرت خودمان ادامه بدهیم. یک شب استراحت ما تبدیل شد به چهار روز مهمانی! دلیلش هم این بازی بود. میزبانان ما این بازی را به ما معرفی کردند و یاد دادند. اولش سخت به نظر می‌رسید، یک بازی با جزئیات زیاد و اسامی خارجی، کارتهای متنوع و اجزای مختلف.  بازی را که شروع کردیم متوجه شدیم ساده‌تر و در عین حال جدی‌تر از چیزی است که فکرش را می کردیم. چهار روز ماندیم و هر روز بین سه تا چهار مرتبه این بازی را انجام دادیم و از همانجا عاشق این بازی شدیم.

 

این بازی تمرینی برای مدیریت، روانشناسی، تعاملات اجتماعی و فهم اقتصاد است. ما برای تهیه آن دست به دامان دوستان خارج کشور شدیم. بعد از چند سال خبر رسید که این بازی در ایران تولید شده است و با دفترچه توضیحات فارسی، با یک چهارم قیمت قبلی به فروش می‌رسد. تولیدکنندگان این بازی در مراحل نهایی تولید آن از ما خواستند به عنوان دو بازیکن علاقه‌مند، نظرات خودمان را درباره ترجمه راهنمای بازی و مسائل دیگر با آنها مطرح کنیم. این تعامل برای ما دوست‌داشتنی بود و از اینکه می‌توانیم کمکی هر چند کوچک به بزرگ شدن جامعه‌ی کوچک علاقه‌مندان به این بازی کنیم خوشحالیم.

 

بعد از تولید بازی، یک نمونه‌ی آزمایشی از بازی در اختیار ما قرار گرفت تا با آن بازی کنیم و نقاط قدرت و ضعف آنرا شناسایی کنیم. کیفیت تولید بالا بود و اندک موارد مطرح شده از طرح ما مورد پذیرش تولیدکنندگان قرار گرفت. اولین نسخه از تولید نهایی دوباره برای ما ارسال شد و ما آنرا دوباره بررسی کردیم. آنچه تولید شده است دقیقا مشابه همان نسخه اصلی است که ما از خارج کشور تهیه کرده بودیم.

 

این بازی برای افراد 14 سال به بالا مناسب است و ترکیب بازی‌کنندگان می‌تواند جمعی از افراد پیر و جوان، از هر طبقه اجتماعی و اقتصادی باشد. اگر دوست داشتید این بازی را تهیه کنید و آنرا امتحان کنید، می‌توانید به صفحه رسمی تولید کنندگان این بازی در ایران مراجعه کنید و بازی را سفارش دهید. هزینه‌ی ارسال رایگان و تحویل طی چند روز انجام می‌شود.

 

 

https://www.instagram.com/bord_board

 

 



بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...