۱۴۰۱ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

وصیتنامه عابد توانچه

 


 

کل #وصیت‌نامه من این است:

 

یک: هدف و قدم اصلی در راه رهایی و زندگی انسانی در ایران: #تجدد(مدرنیسم)، #سکولاریسم و #دموکراسی. رهایی #زنان.

 

دو: ضرورت فوری و مهم اجتماعی و سیاسی و اقتصادی جامعه‌ی ایران: ساخت و توسعه‌ی راه‌آهن، #راه‌آهن، راه‌آهن و باز هم راه آهن. طوری که برای رفتن انتقال از شمال و حنوب و شرق و غرب و مرکز ایران به دیگر نقاط کشور، نیاز به عبور از #پایتخت نباشد.

 

 سه:  جامعه ایران روی #عدالت، حساسیت تاریخی دارد. هر زمان عدالت و عدالت اجتماعی آشکارا یا در عمل نقض شود، ایران بی‌ثبات خواهد شد. توصیه‌های اساتید دانشگاهی وابسته به جناح‌های قدرت و ابر سرمایه‌داران ایران را جدی نگیرید. مثل آقازاده‌ی لوس پانزده هزار تومانی، پولی هستند. البته که با پنهان‌کاری و ظاهر بهتر نه احمقانه و خام و با استوری پاک‌کردن. با تکرار طوطی‌وار نسخه‌های مربوط به سیستم اقتصادی کشورهای توسعه چ یافته نمی‌توان کشورهای در حال توسعه یا توسعه‌نیافته را به پیش برد. اول انقلاب با رانت و ریش و چسبیدن به مذهب موفق شده‌اند سهمیه بگیرند برای دانشگاه‌های آمریکایی و انگلیسی و روسی و غیره. با #انقلاب_فرهنگی و #پاکسازی_دانشگاه‌ها، دانشگاه را به حجره تبدیل کرده‌اند و سالها مغز دانشجویان را با اراجیف خودشان شستشو داده‌اند و تیم و هیبت و نوچه و خبرنگار و خبرمال پرورش داده‌اند.

 

چهار: روی #مسئله_زمین حساس باشید. مثل بسیاری کشورهای #سرمایه‌داری در جهان، #زمین باید از #مالکیت_خصوصی خارج شود. (منظورم لغو مالکیت خصوصیِ آنچه روی زمین است، ساختمان، خانه، ویلا و باغ و محصولات کشاورزی «#نیست». لغو مالکیت خود زمین.)

 

پنج: در یک ایران آزادتر و آبادتر، هر کس زنده ماند قفلی بزند روی پیگیری #مالکیت_زمین. تهِ مالکیت زمینها و #زنجیره_انتقال مالکیت را در آورید و ببینید به کجا می‌رسد. ول نکنید. حتی اگر صد سال طول کشید و خودشان فرار کرده بودند به کانادا یا روسیه. باید یک کمیته ویژه و یک شورای عمومی باید برای پیگیری این مسئله ایجاد شود. زمینهای ملی و املاک عمومی که سر #سفره_قدرت و #سفره_انقلاب و #سفره‌_ایدئولوژی، سلطان‌بخشی شده است اگر صد دست هم چرخیده باشد باید نقطه اولیه‌اش کشف شود و تمامی اموال به هر شکلی تبدیل شده باشد به نفع عموم جامعه مصادره شود. از هر چیزی گذشت کردید این گذشت نکنید وگرنه کابوس گذشته و حکومت چکمه‌پوشان اینبار با کفش مارک‌دار و کراوات تکرار می‌شود .

 

@abed_tavanche، ، @abed.tavancheh ، @tavancheh2 ، #توانچه #عابد_توانچه #Abed_tavancheh #Abed_tavanche #abedtavancheh #abedtavanche #Tavancheh #Tavanche

 

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...