۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

این دروغی است که هرگز راست نشود







عکس بالا متعلق به "هولگر مینز" از اعضا چریکهای
R.A.F  در آلمان است که در تاریخ ۹ نوامبر ۱۹۷۴ در اثر اعتصاب غذا در زندان‌ امنیتیِ آلمان جان سپرد. هولگر مینز حدود 50 روز در اعتصاب غذا بود و هنگامی که درگذشت با حدود ۱۸۰ سانتی متر قد، وزنش به ۳۹ کیلوگرم رسیده بود. 

عکس زیر متعلق به  مهدی خزعلی بعد از 70 روز اعتصاب غذا (ادعای اعلام شده در سایتهای انحصاری سبز مبنی بر اعتصاب غدای خشک، تر، خون ریزی معده، سکته قلبی و ...) در حال کوهنوردی در ۱۲ فروردین سال 1391 است. همان اعتصاب غذایی که طی آن همسر خزئلی به "بچه ها" پیغام داده بود که "حاجی گفت حسابی بترکونید میخوام رکورد بزنم»!



روزشمار اعتصاب غذای مهدی خزعلی


کلمه: مهدی خزعلی وارد اعتصاب غذای خشک شد
http://www.kaleme.com/1390/12/16/klm-93523/

به فاصله یک روز و برای ماله کشی خبرهای دروغ همیشگی:

کلمه: پایان اعتصاب غذای خشک؛ مهدی خزعلی اعتصاب غذای تر خود را از سر گرفت
http://www.kaleme.com/1390/12/17/klm-93708/

14 بهمن
کلمه: انتقال مهدی خزعلی به بهداری بند ۳۵۰ بعلت خونریزی معده
http://www.kaleme.com/1390/11/14/klm-89460/

18 بهمن
کلمه: درخواست سید محمد خاتمی از مهدی خزعلی برای شکستن اعتصاب غذا
http://www.kaleme.com/1390/11/18/klm-90044/

19 بهمن
حمله قلبی در چهل و یکمین روز اعتصاب غذا؛ انتقال مهدی خزعلی به بیمارستان
http://www.kaleme.com/1390/11/29/klm-91399/

3 اسفند
کلمه: نامه مهدی خزعلی به مسئولان زندان: در صورت جان باختن من، تنها پزشکان سازمان ملل بدنم را کالبد شکافی کنند
http://www.kaleme.com/1390/12/03/klm-92020/

شاه بیت غزل اعتصاب

آخرین وضعیت مهدی خزعلی در گفتگوی بازتاب با مادرش

همسر آیت الله خزعلی، ضمن اشاره به آخرین ملاقات خود گفت: مهدی اعتصاب غذای خشکش را به درخواست من شکسته است. وی افزود: روز گذشته به اتفاق خانواده مهدی خزعلی برای ملاقات با مهدی، به زندان اوین مراجعه کردیم که مامورین اجازه ملاقات خانواده مهدی با وی را ندادند

مادر دکتر مهدی خزعلی، در گفتگو با «بازتاب»، آخرین وضعیت فرزند خود را تشریح کرد.

همسر آیت الله خزعلی، ضمن اشاره به آخرین ملاقات خود با مهدی خزعلی گفت: مهدی اعتصاب غذای خشکش را به درخواست من شکسته است.

مادر مهدی خزعلی افزود: روز گذشته به اتفاق خانواده مهدی خزعلی برای ملاقات با مهدی، به زندان اوین مراجعه کردیم که مامورین اجازه ملاقات خانواده مهدی با وی را ندادند و من به اتفاق یکی از مامورین با مهدی ملاقات کردم.

 وی افزود: مهدی در این ملاقات مقداری آب ماهیچه را که برای وی برده بودم، نوشید و اعتصاب غذای خشک خود را شکست.

مادر مهدی خزعلی توضیح داد: دفعات قبل که برای وی نان و یا برنج برده بودم، وی گفته بود به دلیل اعتصاب غذای طولانی، معده اش قادر به تحمل چیزی غیر از مایعات نیست و دچار دل درد می شود.

مادر مهدی خزعلی ادامه داد: روحیه مهدی خیلی خوب بود و امیدوار بود که به زودی آزاد شود.

وی افزود: مسئولان نیز به من قول داده اند که به وی یک مرخصی ده روزه بدهند.


منبع :
http://www.baztab.net/fa/news/3901

***


سابقه تاریخی



بعد کشمکشهای فراوان میان شورای نگهبان از یک طرف و دولت و مجلس اصلاحات از طرف دیگر بر سر انتخابت سرانجام روز 20 دی 1382 هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس هفتم اطلاعیه‌ای صادر نمود و ضمن اعلام پایان رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در هیئت‌های نظارت استان‌ها، روند بررسی صلاحیت‌ها و نیز نحوه‌ اعتراض کاندیداهایی را که صلاحیت آنها رد شده یا احراز نشده بود، تشریح نمود.

رد صلاحیت حدود ۴ هزار نامزد انتخابات مجلس هفتم در سراسر ایران؛ از جمله بیش از ۸۰ نماینده مجلس ششم، توسط شورای نگهبان آغازگر اعتراض حدود ۱۴۰ نماینده مجلس دوره ششم بود که در راهروهای قوه مقننه تحصن کردند.

اعضایی در دولت خاتمی به خصوص مدیران وزارت کشور از این تحصن حمایت کردند. در همین راستا مرتضی مبلغ رئیس ستاد انتخابات کشور طی نامه ای، تهدید به عدم برگزاری انتخابات کرد: «پیشنهاد می کنیم که شورای نگهبان خودش انتخابات را برگزار کند.»

بهزاد نبوی نایب رییس مجلس و عضو شاخص سازمان مجاهدین به خبرنگاران اعلام کرد که تمام تدارکات لازم برای تداوم تحصن، پیش‌بینی شده‌است و لوازم خواب و خوراک مهیا گردیده است. و بدین شکل، ساعت 4 بعد از ظهر، تحصن در راهروی مجلس آغاز گردید. محمد رضا خاتمی و بهزاد نبوی سخنرانی های تندی ایراد کردند و رسانه های خبری این خبر را در کانون اخبار خود قرار دادند. این ماجرا در نهایت با شکست قوه مجریه و قوه مقننه از شورای نگهبان پایان یافت. بعضی از نمایندگان استعفا کردند و روند حذف اصلاح طلبان از مناسب و پستهای حکومتی آغاز شد.


آغاز روزه سیاسی و گاف متحصنین!

متحصنین در راستای افزایش فشارهایشان، در بیانیه‌ شماره‌ شش خود، طرح روزه‌ سیاسی و استعفا را به تحصن افزودند. اما انتشار عکسی درخصوص شروع روزه‌ سیاسی متحصنین در صفحه ‌نخست روزنامه شرق، عملا جریان روزه سیاسی را به یک کمدی تبدیل کرد.
در این عکس، محسن میردامادی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس ششم، در حالی که روی میز غذای او خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که برای چند نفر کفایت می‌کرد، چیده شده بود به تصور کشیده شده  و زیر این تصویر، جمله‌ «آغاز روزه‌ سیاسی متحصنین» آمده بود.



***

 به عنوان کسی که خودش سابقه 21 روز اعتصاب غذا در بند 2-الف را دارد و تا چندین ماه درگیر مسائل پزشکی این اعتصاب 21 روزه بودم اعلام می کنم:

کوهنوری کسی که 70 روز اعتصاب غذا کرده است و در این اعتصاب دچار خونریزی معده و سکته قلبی شده است تنها با خوردن "آب ماهیچه" در طول همان 70 روز ممکن است. البته مشخصا در طول این 2 سال اکثریت فعالان سیاسی خبر از دروغ پردازی های سایت کلمه و جرس به پشتوانه ی زندانی بودن آقایان موسوی و کروبی و نان خوردن سیاسی- اقتصادی این سایتها از موضوع آگاه هستند. 

این اولین باز نیست در این سایتها اسم کسانی به دروغ وارد اعتصاب غداهای نمایشی می شود و از درگیری لفظی 2 زندانی سیاسی بر سر "جاروبرقی" در زندان رجائی شهر خبر "حمله گروه فشار به یک زندانی سیاسی و بستری شدن او در بیمارستان" آفریده می شود.

این اولین بار نیست که خبر دردها و رنجهای حقیقی و واقعی یک زندانی سیاسی با دروغپردازی ها و پروپاگاندای خبری چنان بزرگ می شود که برای افکار عمومی غیر قابل باور می شود.

این اولین باری نیست که ماجرای دردناک و تکان ذهنده ی جان باختن مادر یک فعال سیاسی در اثر حمله ساعت 5 صبح به خانه شان و ماه ها حبس انفرادی اش در بین خبرهای  خون دماغ شدن "فلانِ اصلاحات" یا نامه ها عاشقانه دروغین یا اخبار جشن تولد و داستان رومئو و ژولیت ایرانی ساخته ی یک ذهن بیمار، گم می شود و به فراموشی سپرده می شود.


من با انحصار خبری مخالفم.
من با خریده شدن یک انحصار خبری توسط بنیاد نایاک مخالفم.
من یا افزودن دروغ به اخبار صحیح مشکلات زندانیان سیاسی مخالفم.
من با ورود افراد به مناسبات سیاسی و خبری صرفا بر اساس رابطه نسبی، سببی یا رابطه های عاطفی مخالف هستم.
من با تبدیل فعالیت سیاسی و حقوق بشری به بیزینس و منبع در آمد مخالفم.
من طرفدار اختیار انسانها در انتخاب محل سکونت خود و خواهان تسهیل قوانین مهاجرت برای ایرانیان هستم تا ایرانی هایی که میل دارند از ایران مهاجرت کنند مجبور نباشند خودشان را فعال سیاسی معرفی کنند و برای تشکیل پرونده ای برای خود به دروغ متوسل شوند.
به نظر من باید با علیه کل زنجیره ی دروغ و دروغ بافی در اپوزیسیون ایران به صورت مستمر و یکجا به مبارزه برخواست.

۴ نظر:

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...