۱۴۰۱ مرداد ۳, دوشنبه

پادکست میم

 


پادکست دیگری که قصد معرفی آن را دارم «پاکست میم» است. این پادکست مقالاتی که برنده‌ی جایزه #پولیتزر شده‌اند یا نامزد دریافت این جایزه بودند را ترجمه می‌کند و به صورت پادکست منتشر می‌کند. من همه‌ی قسمت‌های آنرا گوش داده‌ام و با اینکه سازنده‌اش را نمی‌شناسم برداشت و جمعبندی من این است که فردی #مستقل است و وابسته به جایی نیست. این نکته خیلی مهمی است. در دورانی که دستگاه قدرت در ایران برای پادکست‌سازان #مبصر تراشیده است و بالای سرشان گذاشته است بسیار اهمیت دارد که پادکست‌ساز مستقل باشد و سر در آخور حکومت یا جناح‌های مختلف آن نداشته باشد.

نکته مثبت این #پادکست که دلیل معرفی آن از طرف من است آشنایی با #مقاله و #مقاله‌نویسی در سطح جهانی است. این مقالات به شما کمک می‌کند #معیار و مقیاسی جهانی برای قضاوت درباره‌ی مقاله‌نویسی و #روزنامه‌نگاری داشته باشید. این موضوع بسیار مهم است. در ایران به دلیل #استبداد تاریخی، #طبقه_حاکم اجازه‌ی شکل‌گیری رسانه‌های مستقل را نداده است. چه در حکومت قبلی و چه در حکومت فعلی، حکومت‌ها به شدت در تلاش برای ساخت روزنامه‌ها و رسانه‌های وابسته به خود تلاش کرده‌اند. «نه همه» اما اکثر روزنامه‌نگاران ایرانی «بعد از» جریان #توقیف_فله‌ای_مطبوعات در دوران اصلاحات یا آدمهای خنثی و بی‌خطر برای #دستگاه_قدرت هستند و یا وابسته. بسیاری از کسانی که شما به اسم #فسادیاب یا #افشاگر می‌شناسید در واقع اطلاعات خودشان را از یکی از جناح‌های قدرت می‌گیرند و علیه جناح رقیب فعالیت می‌کنند.

قسمت‌های #پادکست_میم مستقل است و ارتباط سریالی با یکدیگر ندارند برای همین دنبال کردن آنها آسان است. در این پادکست روی موضوعات مختلفی کار می‌شود و ای کاش کسانی که زبان #انگلیسی، #آلمانی یا #فرانسه می‌دادند به سازنده‌ی این پادکست کمک کنند تا مقالات بیشتر و بهتری را آماده و منتشر کند و سرعت تولیدات این پادکست بیشتر شود. این پادکست مناسب استفاده‌ی مفید از وقت‌های پرت و تلف شده است که همه‌ی افراد کم و بیش در زندگی خود دارند. اینستاگرام پادکست میم را هم در استوری معرفی می‌کنم که اگر دوست داشتید دنبال کنید.

 

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...