۱۴۰۰ خرداد ۱۲, چهارشنبه

بچه ات را نزن که کون همسایه ات بسوزد

 

 



ناو خارک، مهمترین و بزرگترین نام نیروی دریایی ایران غرق شد. این ناو به صورت تخصصی برای پشتیبانی از ناوهای نیروی دریایی در آبهای آزاد طراحی شده بود. ایران به خاطر سیاستهای نادرست جمهوری اسلامی، تحریم و انزوا، دیگر نه پولی برای خرید چنین ناوی دارد و نه کشوری حاضر می شود این ناو را برایش بسازد. در حالی که کمر نیروی دریایی ایران شکسته است می‌بینید چطور امثال این فرد از غرق شدن مهمترین ناو نیروی دریایی ایران ذوق‌زده شده اند؟ رضا تقی‌زاده مهمان دائمی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است. اینها اسم خودشان را گذاشته‌اند کارشناس، سلطنت‌طلبهای وطن‌پرست، راست‌گرایان آزادی‌خواه، میهن‌دوست، دموکراسی‌خواه و اپوزیسیون اما از امثال رائفی‌پور، عباسی، شریعتمداری کیهان و سایر #ویرانی‌طلبان بدتر هستند. خارج‌نشین‌هایی که دم خروس‌شان اینجاها بیرون می‌زند. انگار نه انگار جامعه‌ی ایران فردای بدون جمهوری اسلامی هم نیاز به نیروی دریایی دارد. فردای جمهوری اسلامی هم نیاز به ابزار، زیرساخت و امکانات دارد. فردای جمهوری اسلامی هم نیاز به حفظ تعادل و توازن قوا در منطقه و خاورمیانه دارد.

هر حکومتی یک روز می‌آید و یک روز می‌رود. تغییر، حکمِ تاریخ است. هرگز از لج حکومت غیر مردمی و قدرت غیرپاسخگو، تن به ویرانی و خودزنی ندهید. با استبداد باید مبارزه کرد اما راه مبارزه با استبداد، ویرانی جامعه و نابودی امکانات حیاتی و ضروری نیست. به قول قدیمی‌ها بچه‌ات را نزن تا کو.ن همسایه‌ات بسوزد.

نظرات متفاوت است. درباره‌ی شکل اعتراضات خیابانی موافق و مخالف وجود دارد. اما در برخی مقایسه‌ها واقعاً نمی‌شود تفاوت‌های جدی و مهم را ندید. مثلاً در اعتراضات خیابانی برای مقابله با گاز اشک‌آور مردم سطل آشغال آتش می‌زنند. نظر من این است که فدای سرشان. افرادی هم مخالف هستند. اما هیچ عقل سالمی قبول نمی‌کند کسی در اعتراض به جمهوری اسلامی مثلاً در آب آشامیدنی شهرها سم بریزد یا در مدرسه و بیمارستان و بازار بمب بگذارد یا انبار کالاهای اساسی را آتش بزند.

 مثلاً از نظر من آنچنان مهم نیست بانکی تخریب شود. بانک در مقابل جان انسان‌ها ارزشی ندارد. پول خود مردم دستشان است و سه سوت بازسازی می‌کنند اما کسی با این مخالف است که بیمارستان، آتش‌نشانی، اورژانس، صنایع و ... نباید آسیب ببیند؟ ناو خارک در دریا بوده؛ از ناو خارک برای سرکوب مردم ایران، اقوام، اقلیت‌ها، زنان و کارگران و جوانان استفاده نشده است که الان کسی خوشحال باشد یا از آن دفاع کند. دلیل خوشحالی این فرد چیست؟

به کسانی که از یک قاره و یک اقیانوس آنطرف‌تر برای مردم ایران، برای جامعه ایران و برای زندگی میلیون‌ها انسان نسخه می‌پیچند شک کنید. چه محور مقاومتی‌های سواحل اروپا و آمریکا، چه جنگ‌طلب‌ها، چه افراد در استخدام دولت‌های خارجی، چه پناهندگان سیاسی جنبش سبزی که از فرنگ به حاکمان جمهوری اسلامی توصیه به ساخت بمب اتم می‌کنند و چه کسانی که شعور این را ندارند بین جامعه ایران و جمهوری اسلامی تفاوت بگذارند.



لینک صفحه اینستاگرام

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...