۱۴۰۱ فروردین ۲۴, چهارشنبه

ایدئولوژی، استبداد، اقتصاد و نفوذ

 

 




 

چرا #اسرائیل به راحتی تا مغز استخوان جمهوری اسلامی #نفوذ کرده است و به صورت پیاپی در قلب حساسترین مراکز سیستم جمهوری اسلامی عملیات #جاسوسی، #خرابکاری و #عملیان_نظامی انجام میدهد؟

پاسخ: #ایدئولوژی طبقه حاکم.

 

بررسی موضوع با چند مولفه از جمله:

یک:اقتصاد و معیشت

دو:کنترل #میل

سه:روسیه

 

 اصل و اساس مسئله، ایدئولوژی است. ایدئولوژی نه در مقام نوع نگاه به جهان واقعی، انسان و جامعه، بلکه ایدئولوژی در مقام #اجرا! سوسیالیسم، کمونیست، لیبرالیسم، اسلام، مسیحیت، یهودیت، دموکراسی خواهی و غیره، در مقابل اجرا تبدیل به #ایدئولوژی می‌شود. آنچه رد اینجا مهم است همین اجراست.

 

اسلامگرایان بعد انقلاب 1357 برای یکدست سازی خودشان و حذف همه دشمنان و رقیبان، ارائه پاسخی به مسائل ژئوپلیتیک، واکنشی پیشدستانه به مناسبات اجتماعی و اقتصادی و اوضاع داخلی ایران دست به رشته اقداماتی از جمله اشغال سفارت و اعمال محدودیتهای سیاسی و اجتماعی علیه افراد و جامعه زدند.

 

این اقدامات در ابتدا به نفع آنان تمام شد و باعث شکلگیری و استحکام #طبقه_حاکم جدید، تقویت #اسلامی_سیاسی در #خاورمیانه، حذف اندیشه های رادیکال و انتقادی در مناسبات داخلی ایران، حذف رقبا و شرکای سیاسی ناهمسو و غیره شد اما به تبع همین سیاستها ایران در مسیر انزوای جهانی قرار گرفت.

 

 هم آخرین شاه سلسله پهلوی و هم حاکمان جدید در ایران با یک معادله پیچیده #ژئوپلیتیک مواجه بودند. بیشتر کشورهای خاورمیانه و همسایگان ایران، #عرب و یا #سنی هستند. ایرانی بودن و #شیعه بودن در این منطقه به معنای انزاوا است. تنها متحدان ژئوپلیتیکی ایران، ترکیه و اسرائیلیها بودند.

 

اگر #ایران به #اسرائیل نزدیک می‌شد، روابطش با کشورهای عرب و مسلمان(سنی) تیره و تار میشد. اگر ایران به #کشورهای_مسلمان و عربی نزدیک میشد، رابطه اش با متحد جهانی اش یعنی #آمریکا و قدرتهای اروپایی برهم می‌خورد و اقتصادش به خطر می‌افتاد. امنیت مرزهایش هم زیر سوال می‌رفت.

 

یک طرف متحدان (اگر چه رقبای اقتصادی) در زمینه انرژی بودند (کشورهای حاسیه خلیج فارس و مسلمانان خاورمیانه) و طرف دیگر متحد نظامی و متحد ژئوپلیتیکی ایران یعنی اسرائیل. ایران از نظر قومی و مذهبی، در خاورمیانه تنها بود. بین ایرانیها و همزبانان و هم فرهنگهای آن مرز مشترک وجود نداشت.

 

کاری که خمینی و اسلامگریان روی کار آمده در ایران کردند این بود که پایشان را روی گاز اسلامگرایی فشار دادند تا به کمک افزایش تنش با اسرائیل، آمریکا و به خصوص انگلیس و فرانسه، بتوانند خود را در بافت اسلامی-سنتی خاورمیانه حل کنند.سیاستی که تا مدتی جواب هم داد و تبدیل به اهرم فشار شد.

 

 

 

اما اسلامگرایان شیعه خیلی زود توسط حکومتهای استبدادی در خاورمیانه بازی گرفته شدند. جموری اسلامی در نقش #اسلام_سیاسی، اسلام ضد استعماری و اسلام عدالت طلب رفته بود و نمیتوانست هزینه ها و تبعات ژستی که انتخاب کرده بود را قبول نکند. #حافظ_اسد، از این وضعیت بیشترین استفاده را کرد.

 

زور اعراب و مسلمانان به آمریکا و انگلیس و فرانسه نمی رسید. کل خاورمیانه حافظه تاریخی از استعمار غربی به خصوص انگلیس و آمریکا داشت. این می‌توانست برای بقای حاکمان مورد استفاده قرار گیرد اگر درجه حرارت تنش با اسرائیل میرفت تا هم از نیروی #اسلامگرایی و هم از #ناسیونالیسم سود ببرند.

 

در بحث جاسوسی، عملیات نظامی، عملیات خرابکاری و نفوذ، رقمهایی مثل 20، 50، 80، 100 و 200 هزار دلار شوخی است. وقتی دلار آمریکا از 3هزار تومان میپرد روی 30 هزار تومان یعنی نازپروده تنعمانِ جمهوری اسلامی مثل گنجشک دهان خود را جلوی هر کسی باز میکنند. چه جناحهای داخلی و چه دولتهای خارجی.

 

جمهوری اسلامی خودش، خودش را در موقعیت ارّه قرار داده است. اول توافق میکند، بعد میگوید پیف پیف بو میدهد، بعد خودش #موشک پراکنی میکند، زمینه را برای خروج امثال #ترامپ از برجام آماده می‌کند بعد که #برجام بهم می‌خورد موضع قربانی و شاکی میگیرد اما خریداری ندارد.

 

بعد برای اینکه دوباره برجام را زنده کند شروع به #غنی‌سازی_فله‌ای اورانیوم میکند. دولت که عوض میشود و ساختار جمهوری اسلامی که کاملا یکدست میشود دوباره یادش می‌افتد توافق کند ولی همان غنیسازی فله‌ای جلوی خودش را میگیرد چون اتم هم وارد #ایدئولوژی و تبدیل به رکن و حبل المتین شده است.

 

ترکیب اتم و ایدئولوژی در یک سرمایه داری سیاسی استبدادی اینطور عمل میکند که برای بالا رفتن در هرم #قدرت و باشگاه سهامداران قدرت، افراد با افزایش تنش، تند کردن شعارها و رجزها،بالا بردن دمای #ایدئولوژی، اقدام به حذف رقبا و کم کردن تعداد شرکت کنندگان در مسابقه سهمگیری از قدرت میکنند.

 

 

در این مرحله پیاده و سوار شدن به قطار انقلاب (قدرت) بی معناست. در واقع در این حالت واگنها یک به یک از لوکوموتیو جدا میشود و مثل قطارهای هندی هرکس از خودیهای نظام که بتواند خودش را به جایی از لوکوموتیو قدرت آویزان میکند. به خصوص که به زودی قرار است لوکوموتیو به قطار دیگری وصل شود 

!

 

 

خلاصه و مفید: الان در ساختار ج.ا هر کسی یا باید قمه دستش بگیرد و عربده بکشد و رجز بخواند و یا اینکه جایی در ساختار و سیستم ندارد. این وضعیت برای #نفوذ دولتهای خارجی حکم بهشت و هتل را دارد. هر کسی که سر سوزنی عقل در سرش است را می‌توان با مقدار مناسبی شانتاژ و عربنده کشی حذف کرد.

 

ترکیب استبداد، ایدئولوژی، سیستم سنتی و غیر مدرن، سقوط عمدی ارزش پول ملی و دست بالا گرفتن شعبان بیمخهای #هیئت_قدرت میشود زمینه مساعد برای جذب چهره های مذهبی، آقازادگان،آخوندها، لباس شخصیها و از همه مهتر نیروهای امنیتی و سه پایی! با هزینه مالی بسیار اندک. هر 35هزار دلار=یک میلیارد!

 

 

 

مسئله مهم دیگر در نفوذ تا مغز استخوان طبقه حاکم ایران، #سکس است. حجاب اجباری می‌شود،انواح تفریحات ممنوع، طبیعت گردی،شادی و تفریح تبدیل به جرم می شود. بعد ایرانیها با ان کیلومتر ساحل و ان مترمربع مساحت برای سکس،مشروب و کمی باد خوردن به موها و شادی میروند ترکیه و تایلند و سوریه و...

 

سوال: فایده قدرت و فایده عضویت در باشگاه قدرت و داشتن ثروت چیست اگر نشود با آن عشق و صفا کرد؟ هر جناحی از قدرت زیر ذره بین جناحهای دیگر قدرت. هر صیغه بازی ای می‌تواند به خطر و اسلحه کشی تبدیل شود. پس به بهانه سفر به حرمهای سوریه میشود از راه زمینی رفت ترکیه و دمی به خمره لذت زد!

 

 

این قضیه هم مال یکسال و 5سال و 10سال نبوده است. کلا روال این بوده است. کم کم به بهانه فرستادن آغازادگان برای تحصیل، نوه ها در سوئیس و امریکا و انگلیس و کانادا به دنیا آمده اند و گرین کارت و اقامت و کم کم خرید خانه و خروج ارز و سرمایه گذاری در سرزمین کفر و فَساد هم اضافه شده است.

 

آن طرف هم یک دولتی وجود دارد که خارج از همه قواعد بین‌المللی عمل می‌کند. سلاح هسته ای هم دارد، نیروی هوایی برتر خاورمیانه است، حمایت اطلاعاتی و امنیتی قدرتهای غربی را هم دارد، کاربلد هم هست، تور می‌اندازد و مهره های نظام را یکی یکی زنده گیری و #اهلی می‌کند. با #سکس و #پول خرد.

 

از نظر بدنه اجتماعی و حمایت مدرمی هم که ج.ا تعطیل است. #اینترنت را تا حتی فیها خالدون #فیلتر میکنند، #اسرائیل فیلترشکن درست میکند و وسط تبلیغات #فیلترشکن ها تبلیغ استخدام مامور امنیتی پخش میکند.

 

ممنوعیت = جذابیت.

فیلترینگ = خستگی و نفرت.

 قتصاد ورشکسته = مشتاقان شغل و پول.

 

انزوای بین‌المللی و تحریمهای خودخواسته حاکمان ایران در اثر اصول ایدئولوژیک و #اشتباهات_محاسباتی پیاپی، لشگری از جوان بیکار و سرخورده ایجاد کرده که آماده هر نوع همکاری با دولتهای خارجی هستند.هزینه های ذهنی، سیاسی و اجتماعی سرکوب را هم به معادله اضافه کنید تا ببینید اوضاع چگونه است.

 

مهره ها را کم کم از پائین زنده گیری میکنند و خیلی راحت در محیط مساعد و مناسب و کم قرار میدهند.ساختار قدرت و روابط ایدئولوژیک در ج.ا هم صد تا سوراخ امن برای پنهان شدن ایجاد کرده است که خارج از تیررس نظات هستند.در خود دستگاههای امنیتی،در نهادهای نظامی،بیت مراجع، مداحان، هیئتها و...

 

نفوذیهای دولتهای خارجی پوشش بسیار مناسبی در ج.ا دارند. کافی است جای مهر روی پیشانی داشته باشند، تسبیح در دست، شعارهایشان تند، چند روزی هم #سوریه رفته باشند و کلاش دست گرفته باشند ،در حج و سفرهای زیارتی راه ارتباطی و پیچاندن دارند، هیچکس هم جرئت ندارد نقدشان کند یا حرفی بهشان بزند برخی از آنها احتمالاً فامیل دور و نزدیک هستند.

 

همه اینها به کنار، دولت #اسرائیل یک حامی بسیار قدرتمند در دل جمهوری اسلامی دارد: دولت #روسیه. گروهی از صاحبان قدرت و سرمایه در اسرائیل، #روس تبار هستند یا روابط بسیار دوستانه با حاکمان روسی دارند. روسها هم که اطلاعات بسیار زیادی از ساختار جمهوری اسلامی و اماکن و روابطش دارند.

 

وقتی کل سیستم مخابراتی ج.ا چینی است دیگر جاسوس چینی بی معناست. #جاسوس چینی شناسایی هم شود جرئت برخورد و اقدام ندارند. در مورد روسیه که رسما از صدر تا ذیل سیستم ج.ا وابسته و عشق و نیازمندش هستند. علنی و بی تعارف. پوشش لازم ندارد. شخصیتهای نظام پشت در اتاق #پوتین به صف و منتظر هستند.

 

وقتی سیستم ج.ا پر از سوراخ و در عقبی و #عامل_مصونیتدار و نشتی و شکستگی و خرابی است، برای جمع کردن سیتسم و سرپا نگاه داشتن سیستم به این سمت میروند که طناب #ایدئولوژی را محکمتر کنند.این کار باعث بدتر شدن وضعیت میشود.اقتصاد ویرانتر،مردم ناراضی تر، سرکوب شدیدتر و #نفوذ بیشتر می‌شود.

 

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...