۱۳۹۳ مرداد ۳, جمعه

بمبارانی که از فضا دیده می شود و شعور نداشته ی ممل آمریکائی ها


الکساندر گرست، فضانورد آلمانی ایستگاه بین‌المللی فضایی این عکس را از آن بالا از غزه گرفته و نوشته: "غم‌انگیز‌ترین عکس من تا حالا. از این بالا می توانیم بمباران غزه و راکت‌های پرتاب شده به سمت اسراییل را ببینیم."



فضا نوردان از فضا کشتار مردم غزه را می بینند اما ممل آمریکایی های دست راستی که اغلب به محض خروج از ایران خود را "خبرنگار" معرفی می کند از پوشش اخبار فلسطین شاکی هستند و بیشتر متمایل هستند از جنایت های رژیم اسد گفته شود! بعد از روشن شدن ماجرای سوریه حالا دیگر 2 آتشه ترین مخالفان اسد هم زمانی استاتوس می زدند "دمشق 24 ساعت دیگر سقوط می کند" رویشان نمی شود از داعش حمایت کنند اما این تک یاخته های سیاسی میانه ای با شرم ندارند. یکی از اعضای انشعاب به آمریکا رسیدگانِ گروه ممل آمریکایی ها که بر خلاف انشعابِ در ترکیه ماندگان هنوز از طریق فیس بوک و استاتوس نویسی به فعالیت سیاسی خود ادامه می دهد گفته است: «اینکه مردم فلسطین از یک سو با فساد و ناکارآمدی گستردۀ تشکیلات خود گردان فلسطینی مواجه هستند و از سوی دیگر اسیر اقدامات تروریستی حماس و جهاد اسلامی هستند و اینکه صدای صلح طلبی مردم خود اسرائیل روز به روز بلندتر از قبل می شود اینها هم واقعیت های فلسطین و اسرائیل است.»

سکوت دنیای متمدن! در مقابل کشتار وحشیانه انسان ها




اینکه بیشتر دستاوردهای انسانی و اجتماعی در دنیای غرب حاصل مبارزات اجتماعی تحت تاثیر افکار و فعالیت های نیروهای دست چپی این جوامع بوده به کنار؛ نیروهای راست در ایران که نه تاریخی دارند و نه سابقه مبارزه، نه در عرصه فرهنگ دستاوردی داشته اند مدتهاست که ایران را رها کرده اند و برای اثبات خود از وضعیت کشورهای اروپائی مایه می گذارند. سوال من این است که آنها دقیقا پز چه چیزی را به ما دهند؟؟؟ کدام انسانیت؟ کدام دموکراسی؟ کدام بشر؟ کدام شعور؟ کدام شناخت؟...


روز گذشته در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل ٬انجام «تحقیقات بین‌المللی» درباره نقض حقوق بشر در جریان عملیات اسرائیل در نوار غزه ٬ به رای گذاشته شد. 
تمام کشورهای اروپایی حاضر در جلسه رای ممتنع دادند و آمریکا تنها کشوری بود که رای مخالف داد.
نهایتا از مجموع ٤٧ رای شامل ٢٩ رای موافق٬ ١٧ رای ممتنع و یک رای مخالف، انجام این تحقیقات تصویب شد.

امضای گه خودن نامه در پارلمان انگلیس



در غرب هم صحنه های آشنای مجبور کردن دگر اندیشان به امضای گه خودن نامه قابل مشاهده است.

“دیوید وارد” نماینده حزب لیبرال دموکرات در پارلمان انگلیس در صفحه توییتر خود نوشت: «سوال مهم این است: اگر در غزه زندگی می کردم، به سمت اسرائیل موشک شلیک می کردم؟ احتمالا بله.» او نوشته است: «من یک فلسطینی ام، غرب باید مشخص کند که طرفدار چه کسی است.»

سال گذشته نیز ای نماینده مجلس انگلیس، رژیم صهیونیستی را رژیمی نژادپرست خوانده و اعلام کرده بود که صهیونیست ها در نبرد با مقاومت بازنده شده اند. اظهاراتی که صدور حکم سه ماه تعلیق فعالیت های سیاسی برای وی را در پی داشت.

اکنون آقای دیوید وارد بر اثر یک امداد غیبی متحول شده و به دلیل بر زبان آوردن این جملات عذرخواهی کرده است. یک سخنگوی حزب لیبرال-دمکرات گفته است که با توجه به عذرخواهی آقای وارد، مقامات حزبی لزوم اقدامات انضباطی بیشتر را مورد بررسی قرار خواهند داد. گرانت شاپس، رئیس اجرائی حزب محافظه‌کار، شریک بزرگتر حزب لیبرال-دموکرات در دولت ائتلافی بریتانیا هم گفته بود که دیوید وارد باید این اظهارات انزجارآور را پس بگیرد.

دیوید وارد مناقشه‌ای طولانی با رهبری حزب در مورد زبان مورد استفاده در باره اسرائیل داشته است. در اوایل سال جاری میلادی او در یک توئیت این کشور را یک "کشور آپارتاید" نامید و گفت که "صهیونیست‌ها" در مبارزه مغلوب می‌شوند. او همچنین در باره مناقشات اخیر با رادیوی بی‌بی‌سی شهر لیدز صحبت کرده و گفت: "آتش‌بس خواهد آمد و بعد یک دوره آرامش خواهد بود ولی در آن دوره آرامش که من امیدوارم در آن آدمها کشته نشوند، هنوز هم فلسطینی‌هایی خواهند بود که به وسیله نیروهای اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند، آنها هنوز هم کتک می‌خورند. در آن دوره هنوز هم بازداشت کودکان وجود خواهد داشت. این برای اسرائیلی‌ها صلح است".
 

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...