۱۳۹۶ آذر ۲۳, پنجشنبه

از دغدغه های بودجه سال 1397 ایران



مثل نیروهای فشار در فضای مجازی چند ساعت قبل از انتخابات تنبان همه را از پایشان در آوردند که "باید" رای داد و این "تنها راه است" و "هر کس رای ندهد طرفدار احمدی‌نژاد و رئیسی است." نه بحث منطقی می کنند و نه استدلالی ارائه می کنند. دریغ از سر سوزنی تجربه فعالیت سیاسی یا مطالعه شحصی و جمعی؛ صرفا بر مبنای هیجانات لحظه ای و فتوای سید عبا شکلاتی و امثالهم کف به دهان می آورند و شروع می کنند به جیغ و داد انداختن که چه نشسته اید که اصولگرایان ممکن است به قدرت برسند و انگار 40 سال است کسان دیگری بر این کشور حکومت می کنند!
بعد از انتخابات مثل همیشه گم و گور می شوند و به زندگی و بیزنس شخصی خود مشغول می شوند. سیاست را تا دیداری دیگر در پای صندوق های رای کنار می گذارند و به سراع عشق و حال خود می روند. حالا دوباره سر و کله شان در توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام پیدا شده و در حال زاری و ناله هستند که ای وای حالا وقتی می‌خوایم بریم پاتایا یا آنتالیا باید عوارض خروج بدیم؟
 په نه په! به جایش ماچ بدهید و به عقب خم بشوید. احمق‌ها سرتا پای این بودجه دارای ایراد و اشکال است و تماماً ضد منافع مردم، طبقه کارگر، زحمتکشان ایران و اکثریت جامعه ایران است آن‌وقت شما نگران سفرهای خارج کشورتان هستید؟ آن زمان که مثل چماقدارها وسط معرکه بودید و اینقدر عر می‌کشیدید که هیچ صدایی به گوش نرسد و صدای فعالان سیاسی ایران را خفه می کردید فکر فردای انتخابات نبودید؟ الان هم وسط این همه درد و رنج مردم و در زمانی که سر و ته بودجه سال 1397 ضد منافع مردم و اجتماع است شما تنها چیزی که می بینید و نگران آن هستید عوارض سفر خارج کشور است؟

راستی امروز یک اتفاق دیگر هم در عربستان سعودیِ وهابیِ بنیادگرایِ متحجر افتاد و بعد از آزادی شدن کنسرت بانوان، پس از 35 سال سینما هم آزاد شد. موتور سواری زنان نیز آزاد شد. همزمان در بودجه سال 1397 دولت جمهوری اسلامی ایران، سهم شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران سه برابر بودجه کل سازمان حفاظت محیط زیست در کل ایران شد و بودجه نهاد رهبری در دانشگاه ها به قدری رشد کرد که حتی از بودجه صندوق رفاه دانشجویان کل ایران هم بیشتر شد.

# با روحانی تا 1400
# با حماقت تا ابد
# لیست امید و بچه های رفسنجانی

عکس زیر مربوط است به افتتاح مغازه اکبرجوجه در پاتایا است.

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...