۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

سیا در گزارشی ادعا کرد: «م.ع.د» مردی با لهجه ی اصفهانی در راس سازمان القاعده

به گزارش روزنامه های عربستان سعودی مقامات امنیتی این کشور با همکاری سرویسهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه توانسته اند از طریق نفوذ به شبکه تحت امر ایمن الظواهری از مهره های کلیدی سازمان القاعده سرنخهایی به دست آورند که نشان می دهد جهان تاکنون نسبت به ساختار قدرت در سازمان القاعده در اشتباه بزرگی به سر می برده است.

تاکنون همه بر این عقیده بودند که سازمان القاعده با مدیریت مالی و نظامی بن لادن و رهبری معنوی ملامحمد عمر اداره می شود اما سرنخهای جدید از رهبری فردی مافوق ملا عمر و بن دادن بر سازمان القاعده حکایت می کند. مقامات پنتاگون و سیا ادعا می کنند نواری صوتی از شنود یکی از مکالمات تلفنی ایمن الظواهری را در اختیار دارند که در آن از دستورات فردی به نام « م.ع.د » به بن لادن سخن به میان آمده است.

مقامات آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در موضعی هماهنگ و یکپارچه جمهوری اسلامی ایران را پناه دادن به م.ع.د متهم می کنند و معتقدند او تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت ایران رفت و آمد می کند و برای شناخته نشدن به جای پوشیدن عبا و عمامه از کت و شلوار و کراوات استفاده می کند و حتی قادر است برای عادی جلوه دادن خود زبان فارسی را با لهجه ی اصفهانی نیز صحبت کند.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران این اتهام را شدیدا تکذیب کرده و این اتهام را سناریو جدید صهیونیستها برای انحراف افکار عمومی جهان از جنایات مقامات اسرائیل در نوار غزه نامید. خطیب نماز جمعه تهران نیز در خطبه های پیش از نماز خود پشت پرده این اتهام را دولت انگلیس دانست که قصد دارد در میان مسلمانان شیعه و سنی شکاف ایجاد کند اما دولتهای غربی اسنادی را ارائه کرده اند که نیروهای امنیتی ایران از حضور م.ع.د در کشور خود اطلاع دارند و حتی یکبار م.ع.د را به دلیل ساخت یک زاغه مهمات بزرگ در منطقه ای مسکونی در تهران بازداشت کرده اند.

مقامات و منابع غرب همچنین اسنادی از بعضی روزنامه های نیمه رسمی و نزدیک به قدرت در ایران سخن می گویند که یک نسخه از آن را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داده اند. یکی از معاونان نزدیک دبیرکل سازمان ملل متحد که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار یک شبکه ی تلویزیونی آمریکایی گفته است ما اصل روزنامه ای نیمه دولتی پر تیراژ در ایران را در اختیار داریم که گرچه به عنوان شیشه پاک کن توسط زنان خانه دار و به عنوان وسیله بسته بندی سبزی توسط سیزی فروشی ها در ایران استفاده میشود اما بازتاب دهنده نظرات محافل قدرت در ایران است.

در گزارش های این روزنامه آمده است:

« م.ع.د فرد خطرناکی می باشد. « برادران گمنام » موفق شده اند در دفتر کار ده متر مربعی م.ع.د مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کنند. عبارت درست تر آن است که بگوییم در زاغه ی مهمات م.ع.د مقدار کمی دفتر کار هم پیدا شده است .

در زاغه مهمات این مجرم خطرناک که در دفتر کار وی جاسازی شده بوده مقادیر زیادی سلاح کمری، مسلسلهای اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، موشکهای ساحل به دریا، موشکهای زیر سطحی، وسایل جنگ الکترونیکی، هواپیماهای رادار گریز، موشکهای بالستیک، چند فروند زیر دریایی هسته ای نسل پنجم، یک ناو هواپیمابر و هزاران کلاهک شیمیایی و میکروبی کشف شده است.

در دفتر کار م.ع.د همچنین مقادیر بسیار زیاد و پرشمار و خیلی انبوه از فشنگ کشف گردیده که از آنجایی که کل آژانها یکی از پادگانهای بزرگ کشور نتوانسته اند آنها را بشمارند و عدد مربوط به آنرا در پرونده درج کنند بلافاصله با شکایت سازمان منابع طبیعی به عنوان یک نعمت خدادی طبیعی قلمداد شده و به عنوان بزرگترین و تنها معدن فشنگ جهان در کتاب رکوردهای جهنی گینس ثبت شده و استخراج از آن طبق اصل 44 قانون اساسی مشترکا به شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت فلات قاره ایران واگزار شده است.

به گفته منابع آگاه این مجرم خطرناک از یک تکنولوژی فوق پیشرفته برای جاسازی زاغه مهمات در دفتر کارش استفاده کرده است که در پی چند صد هزار نفر _ساعت کار اطلاعاتی و امنیتی در همان روز اول بازداشت م.ع.د ، متخصصان کشورمان (ایران) در پژوهشکده رویان توانسته اند با استفاده از فناوری نانو نمونه داخلی مشابه آن را با ده برابر کارایی بیشتر از نمونه ی خارجی تولید و با نام مخفف « ترناچ » روانه ی بازارهای جهنی کنند. ترنات کلمه ای است که از حروف اول نام این تکنولوژی پیشرفته به نام «تکنولوژی رویان– نانو– اسلحه چپان» اخذ شده است.

م.ع.د ضمن رد اتهام استفاده از تکنولوژی های فوق سری در دفتر کار خود می گوید جاسازهای مورد اشاره برادران گمنام فناوری پیشرفته ای نیست و همسرش آن را در یکی از مجلات مد در خانه ی « نوه عمو » ی خود دیده و پس از پسندیدن آن ساخت آنرا به نجار محل شفارش داده است. پس از بیان این اظهارات، قرار بازداشت موقت نوه عموی همسر م.ع.د به عنوان متهم ردیف سوم صادر شده است و به جهت رعایت وضعیت جسمی، متهم به دلیل کهولت سن برای مراقبت بهتر و استفاده از امکانات آب درمانی به بازداشتگاه « تعزیرک» منتقل شده است.

به گفته متخصصان، تکنولوژی مربوط به جا دادن سلاح هایی با ابعاد بزرگ مانند موشک شهاب 3، هواپیماهای بمب افکن، توپخانه سنگین و کلاهکهای جنگی حاوی گاز اعصاب و خردل و ... در یک اتاق به عرض 3 و طول 4 متر به قدری پیچیده و حساس است که دانشمندان سراسر جهان و دستگاه های اطلاعاتی غرب از جمله موساد و سیا را در بهت و حیرت نگاه داشته است.»

شبکه 2 تلویزیون دولتی ایران در بخش خبری ساعت 20:30 در واکنش به اسناد جدیدی منتشر شده در رابطه با م.ع.د در سازمان ملل متحد آنرا «جنجال رسانه ای غرب» خواند. مجری اخبار بیست و سی کانال دو ایران مدعی شد: « با استعلام از سازمان ثبت احوال ایران متوجه شدیم که فقط دو ایرانی با نام م.ع.د در جهان وجود دارد که یکی از آنها در فرانسه به دنیا آمده که اکنون فوت شده است و فرد دیگری که توسط نیروهای اطلاعاتی ایران بازداشت شده است و در روزنامه های دولتی از او یاد شده است دکتر محمد علی دادخواه وکیل پایه یک دادگستری می باشد و ربطی به م.ع.د سازمان القاعده ندارد».

سخنگوی قوه قضائیه نیز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران خارجی که « اگر م.ع.د یک وکیل دادگستری است چرا این حجم از سلاح و مهمات جنگی را در اختیار داشته است و اکنون چرا با قید وثیقه آزاد است» گفت: «توضیح این مساله کمی مشکل است. فهمیدن این موضوع هم برای شما که خارجی هستید ممکن نیست اما ایرانی ها به این موضوعات عادت دارند و با آن کنار آمده اند.»

به گفته یک مقام بلند پایه سازمان جاسوسی آمریکا تمام امکانات اتحادیه اروپا، اسرائیل و آمریکا معطوف به زارگشایی از چهار سرنخ کلیدی «سربازان گمنام»، «نوه عموی همسر م.ع.د و مجله مد»، «محمد علی دادخواه » و «زندان اوین و قزل حصار» شده است. این مقام بلند پایه معتقد است «سربازان گمنام » اشاره مستقیم و واضح به شبکه القاعده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز که تا پیش از این تقاضای بازرسی ناظران حقوق بشر این سازمان را از زندان اوین و قزل حصار تهران داشت با تغییر درخواست خود خواهان بازرسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسان خلع سلاح شیمیایی و میکروبی از دفتر کار محمد علی دادخواه شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن ایراد سخنرانی تندی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با استناد به گزارش سرویسهای اطلاعاتی کشور خود گفت: بودجه چند صد میلیارد دلاری زراد خانه ی شخصی آقای م.ع.د از محل صادر کردن فعالان سیاسی، کارگری، زنان و دانشجویی به زندانهای مشهوری چون اوین، غزل حصار و ... تامین شده است. در حال حاضر مقامات دادگستری و قضایی در کشور ایران فعالان سیاسی را بسته به موقعیت و کیفیت کار بین پنجاه تا پانصد میلیون تومان قیمت گذاری می کنند.

تاکنون تمام تلاشها برای گفتگوی مستقیم با م.ع.د یا همان محمد علی دادخواه بی نتیجه مانده است و فعالان سیاسی و فعالان حقوق بشر ایران ادعا می کنند اگر م.ع.د همان محمد علی دادخواه باشد به دلیل کهولت سن و از آنجایی که تنها سه بار در روز اجازه استفاده از دستشویی در زندان را داشته است برای عمل جراحی سیستم گوارشی خود در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شده است.

پی نوشت : http://www.dw-world.de/popups/popup_printcontent/0,,4502786,00.html

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...