۱۳۹۳ تیر ۲۰, جمعه

شهروند عادی؟

توریسم جنگ، توریسم کشتار، توریسم بمباران، توریسم موشک پراکنی، توریسم کودک کشی، توریسم زن کشی، توریسم قطع آب، توریسم قطع برق، توریسم شلیک به آمبولانس های متحرک، توریسم فلسطینی کشی...

اینها همان کسانی هستند که روشنفکران ایرانی از آنها با نام شهروندان عادی اسرائیل یاد می کنند و از لزوم دوستی و مهربانی با آنها می گویند. در اسرائیل کسی به نام شهروند عادی وجود ندارد. همه اسرائیلی ها جزئی از سیستم، جزئی از ماشین اشغال و جزئی از ماشین کشتار هستند.



همزمان می توانید نظرات یکی از 18 گوسفند عضو گروه پناهندگان لیبرال را اینجا بخوانید:


استدلال کاملا درست است اما از جائی که این کاسب سیاسی ایستاده است واقعیت واژگونه است. یک قلم و کاغذ بردارید. در یک طرفداران ماشین کشتار اسرائیل را بنویسید و در طرف دیگر طرفداران مردم کشور اشغال شده فلسطین را. هم اکنون شما  یک مرزبندی دقیق بین همه جانیان، وحشیان  و قداره بندان فعلی جهان با مردمان پایبند به انسانیت در دست دارید.

۱ نظر:

  1. رفیق عزیز عابد . حساب مردم اسراپیل را از دولتش جدا کن . در همان کشور هم مارکسیست بوده بوده و هست . و نیز کسانی هستند که واقعا خوهان پایان اشغال فلسطین هستند. «اینکه همه اسرائیلی ها جزئی از سیستم، جزئی از ماشین اشغال و جزئی از ماشین کشتار هستند» یک جمله راسیستی هست چون همه یک ملت شش میلیونی را در یک دسته اعلام می کند و حکم برایشان می دهد. در حالی که هر جامعه و از جمله جامعه اسراپیل به طبقات مختلف تقسیم می شود. عابد جان خشم تو را می فهمم من هم عصبانی هستم اما این راهش نیست. .
    قربانت

    پاسخحذف

بازی پورتوریکو

    این یکی از بازی های مورد علاقه‌ی من و همسرم است. هر دو در آن مدعی هستیم، بر سر آن دعواها کرده‌ایم و هر کدام از ما برای پیروزی در این ب...